tisdag 22 september 2009

Kurage

Min son är mycket modig: på discot i fredags vågade han gå fram till de ansvariga fjärdeklassarna och be dem sänka volymen. De höjde den istället. I måndags på klassrådet tog han själv upp frågan. Han fick medhåll av fröken och ett fåtal klasskamrater, men de flesta tyckte att ljudvolymen på discot varit alldeles lagom. Sonen vidhöll sin åsikt och fröken tänker föra frågan vidare.

Jag tycker att det är jättemodigt av en sjuåring! Fast jag hoppas att han till skillnad från sin mor, lär sig att hålla inne med en och annan sanning. Jag är uppfostrad till att i alla lägen tala sanning. Det är i längden ganska obekvämt. Ändå lär jag förstås mina barn samma sak- vad skulle man annars lära dem?

Svåra frågor.

1 kommentar:

Fredrik sa...

Han, liksom andra i släkten, brås väl på morfar.