tisdag 27 januari 2009

Sågarlistan

Här är den: min oredigerade, ocensurerade och framför allt jättearga lista över samhällets värsta oskick:

5. Plusgrader på vintern. Kommentarer överflödiga. Det är fel!
4. Nio-till-fem-normen. Den som säger att det är normalt att arbeta på dagtid och på vardagar, och som hela samhället anpassar sig efter. Jag börjar bli riktigt trött på att stiga upp 06:30 vareviga dag, lediga dagar inberäknat, trots att jag jobbat sent kvällen innan. Samma norm tycks också berättiga till antydningar om att man när man har satt barn till världen, också borde ägna sig åt dem, dvs ha ett normalt arbete.
3. Ilningar i tänderna. Ett smärtsamt tecken på att man är medelålders. Ytterst plågsamt. Ja, jag använder Sensodyne. Ifall det är så effektivt som alla säger, så vill jag inte veta hur det hade varit utan.
2. Migrationsverket. Vakna! Vad får ett att tro att en riksgräns skulle vara viktigare än banden till familj och dem man älskar? Och vad ger er rätt att bestämma över var en världsmedborgare ska bosätta sig?
1. Egoismen, allra särskilt när den blir så stor att människor inte längre kan skilja på rätt och fel, mitt och ditt. Som exempelvis den person som körde på vår bil då den stod parkerad i Stockholm och smet! Vederbörande såg väl det förmånliga i att vår försäkring belastades, på så sätt slapp ju han/hon stå för självrisken (som kommer att bli mellan 2.000:- och 4.500:-), bilhyra i en vecka och allt besvär med polisanmälan osv. Korkskalle!

Inga kommentarer: